ד”ר עמרי סנדר, שותף וראש תחום משפט בינלאומי פומבי במשרדנו, ייצג את מדינת ישראל בתחילת החודש בבית הדין הבינלאומי לצדק בהאג בתביעה שהגישה דרום אפריקה נגד ישראל. הופעתו בפני בית המשפט זכתה לשבחים מקיר לקיר ותוארה, בין היתר, כ”מעולה”, “ברורה, מדויקת ומשכנעת ביותר”, ו”ללא רבב”.

ד”ר סנדר, שנחשב לישראלי בעל הניסיון הרב ביותר בליטיגציה בפני בית הדין הבינלאומי לצדק (כמו גם בפני בתי דין בינלאומיים קבועים אחרים), הציג את טיעוני ישראל לצד עורכי דין ממשרד המשפטים, משרד החוץ ובריטניה, ובסיוע עורכי דין נוספים מן המגזר הציבורי.

לצוות הישראלי ניתנו שלוש שעות להגיב להאשמותיה של דרום אפריקה לפיהן ישראל מפרה את התחייבויותיה תחת האמנה בדבר מניעתו וענישתו של הפשע “השמדת עם”. בשלב זה לא דן בית הדין בשאלת סמכותו או בנכונות טענותיה של דרום אפריקה (שישראל מכחישה מכל וכל), אלא בבקשה שהגישה דרום אפריקה להוצאת צו ביניים נגד ישראל על בסיס הפרות לכאורה של האמנה.

כעת, 17 שופטי בית הדין, וביניהם נשיא בית המשפט העליון בדימוס פרופ’ אהרון ברק שמונה על ידי ישראל כשופט אד-הוק, יחליטו האם להוציא צו ביניים נגד מדינת ישראל, ואם כן, מה יהיה תוכנו. בית הדין לא יקבע מסמרות בשאלת הסמכות או בעניין ההפרות הנטענות.

במשרד ש. הורוביץ ושות’ אנו גאים בד”ר סנדר ובחברי המשלחת הישראלית כולה, אשר פעלו במקצועיות ובנחישות למען כולנו בהופעתם המרשימה.