לקוחות ועמיתים יקרים,

כחלק מהעדכונים הנשלחים אליכם מעת לעת, להלן עדכונים בעניין שבנדון.

יובהר, כי כל האמור בחוזר זה הינו מידע כללי, אשר אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני.

  1. ביום 20.06.2024 פורסמו תקנות דמי מחלה (נהלים לתשלום דמי מחלה) (תיקון), התשפ”ד- 2024.
  2. התיקון אושר, בעקבות החלטת הממשלה בנושא וכחלק מעבודה משותפת של משרדי הבריאות, העבודה והאוצר, לקיצור התורים במערכת הבריאות והורדת העומס המיידי מרופאים. בהתאם לדברי ההסבר לתקנות, המהלך צפוי לפנות את זמנם של הרופאים בקופות החולים ולאפשר להם להתמקד בטיפול הרפואי, ובמטופלים הזקוקים לכך.
  3. עד התיקון, ניתן היה להגיש תעודת מחלה חתומה על ידי רופא בלבד.
  4. על פי התיקון שאושר כעת, עובד יוכל להגיש תעודת מחלה, גם אם לא ביקר אצל רופא, במקרים הבאים:

4.1. תעודת מחלה קצרה, שאינה חתומה על ידי רופא, לפרק זמן של עד ארבעה ימי מחלה (בתוך 7 ימים רצופים), באישור קופת חולים בלבד. זאת לאחר שהעובד דיווח לקופת החולים על מצב בריאות לקוי שאינו מאפשר לו לעבוד באופן זמני. ניתן להגיש אישור כזה עד ארבע פעמים בשנה ועד עשרה ימים במצטבר בשנה. לא תינתן תעודת מחלה קצרה, ככל שבשבעת הימים הרצופים שקדמו לכל יום מחלה שצוין בתעודה, ניתנו לעובד תעודות מחלה קצרות בעד יותר מארבעה ימי מחלה.

אישור מחלה כזה אינו קיים כיום, והוא יונפק באמצעות מערכת דיגיטלית של הקופה ולא על ידי הרופא. זאת, בקופות אשר יבחרו להקים מערכת כאמור.

4.2. תעודת מחלה קצרה לפרק זמן של עד ארבעה ימי מחלה, חתומה על ידי רופא, ללא ביקור אצל הרופא, ובלבד שבתוך שבעת הימים הרצופים שקדמו לכל יום מחלה שצוין בתעודה לא ניתנו לעובד תעודות מחלה קצרות בעד יותר מארבעה ימי מחלה.

  1. ככל שהמחלה מתארכת מעל ארבעה ימים, אישור מחלה יינתן רק לאחר ביקור אצל רופא, שיכול להתבצע במסגרת ביקור פנים אל פנים, היוועדות חזותית, טלפונית או בהתכתבות.
  2. מעבר לכך, קיימת אפשרות להגיש אישור מחלה עבור מקרים חריגים, חתום על ידי רופא,  אך ללא ביקור רופא, ומקרים חריגים אלה ייקבעו בחוזר משרד הבריאות [למשל – חולים במחלות זיהומיות הנדרשים לבידוד או ריחוק].
  3. התיקון לתקנות ייכנס לתוקף ב-1 לספטמבר 2024.

משרדנו ממשיך לעמוד לרשותכם לשאלות או הבהרות נוספות, בעניינים שנסקרו לעיל ובכלל, ואנו מאחלים לכם וליקיריכם ימים רגועים ושקטים